ladeiz

وبلاگ مرجع میرجاوه

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

موج وبلاگی " بسیجی بصیر "

به مناسبت هفته ی بسیج ، وبلاگ مرجع شهرستان میرجاوه ، موجی  را تحت عنوان " بسیجی بصیر" با موضوع هفته بسیج برگزار می کند.

از کلیه رزمندگان سایبری و وبلاگ نویسان دعوت می شود در این موج شرکت کرده تا  برای حفظ ارزشها و فرهنگ بسیجی و شهادت گام موثری را بردارند .

بدین منظور  وبلاگنویسان می توانند لینک آثار منتشر شده در وبلاگ خود را با موضوع "بسیج و بصیرت"، " بسیج و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی"، "بسیج و جهاد اقتصادی"، "بسیج و جهادفرهنگی" را در قالب های یادداشت، دل نوشته، عکس نوشته و پوستر، اینفوگرافیک، مقاله و کلیپ از تاریخ اول آذر لغایت ۵ آذر سال جاری به ایمیل ladiez372@gmail.com  ارسال نمایند.


۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

مسابقه وبلاگی " #من_یک_بسیجی_ام"

مسابقه وبلاگی به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌کند، این مسابقه با عنوان " #من_یک_بسیجی_ام" از تاریخ 26آبان لغایت 5 آذر سال جاری برگزار میشود.



علاقه مندان میتوانند آثار خود را در محور های:
بسیج و علم، بسیج و استکبار ستیزی، بسیج و شهادت، بسیج و امنیت پایدار، بسیج و فرهنگ، بسیج و جهاد، بسیج و بصیرت، در قالب های یادداشت، دل نوشته، عکس نوشته و پوستر، اینفوگرافیک، مقاله و کلیپ تولید و به آدرس info@baham91.ir ویا در قسمت نظرات این خبر ارسال نمایید.
به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
۲۷ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

تلاش گسترده شبکه های ماهواره در تغییر سبک زندگی ایرانی


شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و برنامه های آن ها به ویژه سریال هایی که درسال های اخیر رشد بی سابقه ای پیدا کرده اند، همواره به دنبال تاثیرگذاری بر نظام خانواده در ایران و در حقیقت تخریب آن بوده اند.

یکی از روش های نوین درتضعیف این نظام زیربنایی اجتماع، ایجادتغییر بنیادی در ساختارهای آن می باشد، از این روست که نظام رسانه ای غرب می کوشد درسزیال های خود اشکال و مدل های جدیدی از خانواده معرفی کرده و ساختارهای نا متعارف را به عنوان خانواده عرضه نماید.

جامعه ایران خانواده را در ساختارهای مرسوم و متعارف آن و به شکل خانواده هسته ای یا خانواده گسترده تجربه کرده است، اما سریال های ماهواره نمونه های دیگری را به عنوان خانواده نمایش داده و ترویج می کنند که عملا ضدخانواده بوده و کارکرد خانواده ستیز یا خانواده گریز دارد.

یکی از شیوه های نامتعارفی که دراین سریال های ماهواره ای تبلیغ می شود، خانواده مجرد یا زندگی تجردی همراه با شرکای جنسی نامشروع است، دربسیاری از سریال های ماهواره به ویژه سریال های غربی می بینیم که فرد به تنهایی و جدا از خانواده زندگی کرده و در عین حال شرکای جنسی متعدد دارد و به همه آنان عشق می ورزد و جالب اینکه، این موضوع در زنان و دختران بیشتر دیده می شود.

هدف نخست این سریال ها، تغییر سبک زندگی مخاطب ایرانی و مسلمان در منطقه استراتژیک خاورمیانه است، در این خصوص انواع برنامه سازی ها نیزبه کار گرفته شده است.البته یکی از مهم ترین تولیدات رسانه ای موثر برسبک زندگی، سریال های تلوزیونی هستند که چندسالی است به عنوان محوری ترین و اثربخش ترین برنامه ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده، مورد توجه مسئولین شبکه های ماهواره قرارگرفته اند و دلیل این توجه، اهمیت و نقش والای زنان در شکل گیری سبک زندگی و نظام خانواده است.

برای پیشگیری از آسیب های احتمالی در بخش زنان و خانواده، لازم است تا اهداف و برنامه دشمن از طریق رصد دائم و تحلیل پیوسته برنامه های آنان، مکشوف شده و تاثیرات آتی این برنامه ها پیش بینی و برنامه هایی برای پیشگیری و مقابله با آنها طراحی شود.

یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با ماهواره و اثرات آن، ارائه آگاهی های لازم به مردم برای انتخاب رسانه شایسته است، برای این موضوع هم باید سواد رسانه ای شهروندان را بالا برد و هم در بیانی علمی، عینی و ملموس درباره مخاطرات و آسیب های برنامه های ماهواره ای به فرد، خانواده و جامعه آگاهی بخشید.

ترویج الگوها و شاخص های اصیل سبک زندگی اسلامی به ویژه در حوزه زنان و خانودهف موضوعی است که در این آشفته بازار سبک های زندگی شرقی و غربی، نباید از آن غفلت کرد.


۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

غرب به دنبال کسب تجربه «اندلسی» دیگر در ایران اسلامی


آخرین حربه دشمنان برای شکست نظام اسلامی، بهره گیری از اهرم تهاجم فرهنگی است، نظام سلطه که ساختارپولی و مالی اقتصاد دنیا را در اختیار دارد، علاوه بر استفاده تنبیهی از مسائل اقتصادی برای شکستن مقاومت جهان اسلام، گاهی اعطای تسهیلات مالی و وام های بین المللی را منوط به انجام برخی تغییرات در راستای فرهنگی و جنگ نرم می کند.

ادامه مطلب...
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

تهدیدات و آسیب های فضای مجازی برای کودکان


امروز فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده و فضای مجازی و فناوری اطلاعات می توانند روشی عالی برای تفریح والدین و فرزندان در کنار یکدیگر است تا یکدیگر را بهتر بشناسند.


ادامه مطلب...
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

هجوم برنامه های ماهواره به غیرت دینی مخاطبان


شبکه های ماهواره با رویکرد انتقال فرهنگ از طریق ساخت سریال ها و فیلم های مختلف به تدریج فرهنگ مخاطبان را به طور غیرملموس تغییر داده و غیرت دینی آنها را می گیرند.بخشی از شبکه های ماهواره ای با موضوعات فرهنگی و سیاسی از سوی دشمنان اسلام راه اندازی شدند و تلاش می کنند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بدبین کنند.به مرور زمان این عقاید در فرد نفوذ کرده و او را نسبت به رعایت حجاب وسایر اموری که دراسلام مقررشده است،بی تفاوت می کند و عملا به تدریج باورهای دینی و اخلاقی از فرد گرفته می شود.

در این بین گروهی ازشبکه ها که ازسوی فرقه های وهابیت و بهاییت راه اندازی شده اند که با ظاهری مذهبی دائم در حال القای شبهات به مردم هستند،این رسانه ها اعتقاد وایمان نسل جوان ما را هدف قرار داده اند،دشمن برای براندازی نظام برخواسته ازمردم به صورت فرهنگی و تدریجی عمل کرده است تا بتواند از این طریق بدون جنگ نظامی،امنیت و هویت مردم را به خطر بیندازد.

برخی شبکه های ماهواره با رویکرد مذهبی طراحی شده اند و به نام دفاع از اهل بیت راه اندازی شده اند و به اهل سنت بی احترامی می کنند ویا به نام اهل سنت به شیعیان توهین می کنند و این امرهمان دامن زدن به جنگ های مذهبی و قبیله ای است و خانواده هایی که ماهواره تهیه می کنند،دشمن همه جانبه ای را به منزل خود راه داده اند که فرهنگ، اعتقادات و امنیت خود، فرزندان،خانواده و کشورشان را مورد هدف قرار داده است.

دشمنان سعی دارند با ایجاد پایگاه های اجتماعی متمایل به غرب به تدریج انقلاب اسلامی ایران را به سوی استحاله فرهنگی و ارزشی سوق دهند.در راهبرد جدید صهیونیسم برای مقابله با انقلاب اسلامی ،مهم ترین مولفه ها تغییر ارزش ها و باورهای دینی ایرانیان، استحاله فرهنگی و از هم پاشاندن کانون خانواده است.

 درواقع صهیونیسم درصدد است با ازبین بردن خانواده و ورود بی بند وباری به عرصه های اجتماعی، سایر ارزش های غربی مانند سود انگاری،لذت محوری و... را به طور خودکار در جامعه رواج دهد.

امروز هریک از ارزش های دینی در ایران موردمطالعه و بررسی در اتاق های فکر صهیونیسم جهانی است تا به نحوی راه برای مسخ و نسخ این ارزش و جایگزینی آن با ارزش های غربی ایجادشود و یکی از راهکارهای اساسی صهیونیسم برای تغییر در باورها و ارزش های، بهره گیری از قدرت رسانه ای است.



۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

شبکه های ماهواره ای و تخریب خانواده ایرانی

یکی از برنامه های جامعه سرمایه داری، سلطه فرهنگی برکشورها و تغییر سبک زندگی ملت های جهان سوم و مسلمانان بویژه زنان و دختران است. جامعه سرمایه داری زمانی که متوجه شد از طریق جنگ و سلطه سیاسی نمی توان برکشورهای مسلمان سلطه پیدا کند،از طریق جنگ نرم و سلطه فرهنگی واردعمل شد، دشمن با نشانه گیری ذهن و اندیشه نسل جوان به خصوص زنان و دختران از طریق تولید فیلم های مستهجن و مبتذل، سعی می کند سبک زندگی، نوع تفکر، بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها را دچار استحاله کند و سبک زندگی و نمودهای جامعه غربی را جایگزین آن کند.

در این جنگ نرم، ملت ها و مردم با اراده خود و قبول هزینه در معرض حمله قرارمی گیرند و ماهواره یکی از ابزارهای قوی برای تغییر و دگرگونی فرهنگ یک جامعه است، این کالای فرهنگی در کنار مزیت ها، مضرات فراوانی نیز دارد و ابزار مهم دشمن در جنگ نرم و یکی از عوامل تشدید بحران در خانواده هاست.

تغییرات فرهنگی، ارزشی و کمرنگ کردن الگوهای دینی در میان زنان و دختران از تاثیرات و پیامدهای منفی ماهواره برجامعه و خانواده است و از این طریق زنان را در کشورهای اسلامی از معارف الهی، فضایل و ارزش های اخلاقی نهی کرده و از این راه به اهداف خود دست پیدا می کنند.

فیلم های ماهواره بیانگر الگوی خانواده های غربی بوده و با القای فرهنگ غرب ارزش ای اخلاقی مانند حیا، غیرت و عفاف را در جامعه از میان می برند و درصدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند که این اقدامات موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود.

کمرنگ شدن ارزش های خانوادگی و گسست نهادخانواده ازدیگر نتایج فیلم های نامناسب شبکه های ماهواره ای است، رشد طلاق در جامعه از نشانه های این گسست خانوادگی است که به دنبال خود مسائل متعدد دیگری از جمله فقر، اعتیاد و افزایش فرزندان بی سرپرست را به همراه دارد.

هنگامی که اعضای خانواده در روز های متوالی سریال های نامناسب ماهواره را مشاهده می کنند که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است، خیانت به همسر برای آنها عادی شده و مشاهده این برنامه ها و عدم کنترل افراد بر رفتارخویش، نوعی بی مهری، دلسردی و اختلاف میان زن وشوهررا ایجاد می کند.

در سریال های نامناسب شبکه های ماهواره ای، سنت های اجتماعی و فرهنگی کشورها مورد تحقیر قرار می گیرند و نقش خانه داری، همسرداری و مادری  زیر سوال رفته و بیشترین تاکیدآنان نشان دادن ارزش کار زن در بیرون از از خانه است.

ماهواره ها در واقع آخرین دست آوردهای رسانه ای غرب برای تحقق اهدافی است که از سال ها پیش و با اتخاذ دکترین آمریکا برای رویارویی با انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است وباید تلاش شود تا با بصیرت و اطلاع رسانی جلوی این هجوم خاموش گرفته شود.


۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۸:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

کمپین مرگ بر آمریکا

به گزارش سرویس وبلاگ نویسی لادیز ؛ کمپین مرگ بر آمریکا هم زمان با راهپیمایی یوم الله 13 آبان در شهرستان میرجاوه راه اندازی شد .





ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

کمپین دست نوشته چرا مرگ بر آمریکا ؟ + تصاویر

به گزارش وبلاگ لادیز ؛ دانش آموزان و جوانان شهرستان میرجاوه به کمپین فریاد دستها پیوستند .






ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

کمپین/ مهمانان بدون پلاک + تصاویر

به گزارش سرویس وبلاگ نویسی لادیز ؛  دانش آموزان شهرستان میرجاوه به کمپین مهمانان بدون پلاک  پیوستند .






ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei