ladeiz

وبلاگ مرجع میرجاوه

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اقتصاد مقاومتی شاه کلید حل خسارات برجام

در شرایطی که دشمن با پروژه نفوذ همه جانبه خود ، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در معرض تهدید قرار داده و به تعبیر رهبر معظم  انقلاب اسلامی، این خطری مهم قلمداد می شود، مقاوم سازی اقتصاد علاوه بر انسداد معبرهای نفوذ اقتصادی غرب می تواند مانع از وابسته سازی اقتصادی کشورمان شود.

ایران اسلامی با توجه به ذخائر و منابع سرشاری که دارد، می تواند با اتکا بر نیروی انسانی بومی به راحتی مشکل اشتغال جوانان و رکود حاکم بر جامعه را بر طرف نماید و از طرف دیگر بدون اعتنا به تهدیدها و تحریم های بین المللی، آرمان های متعالی انقلاب اسلامی را به دیگر کشورها صادر نماید، البته عملی شدن این اتفاقات نیاز به  تلاش، کار شبانه روزی و سعی و کوششی بی وقفه دولت در سایه اقتصاد مقاومتی دارد.

در واقع با اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی پایه های اقتصادی کشور و رهانیدن کشور از مشکلات رکود تورمی و ایجاد بی نیازی در عرصه اقتصادی ، زمینه مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و امتیاز گیری های آمریکا فراهم می شود.



ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۳۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

"هرزه نگاری مجازی" زهر کشنده شبکه های اجتماعی در کام جوانان


دنیای اینترنت در سال های اخیر، با پیشرفت های ارتباطی دیگری نیز همراه بوده است. شکل های جدیدی از پایگاه های اینترنتی از قبیل وبلاگ ها، پادکست ها، ویکی ها، و شبکه های اجتماعی ایجاد شده اند و امکانات کاربران در فضای مجازی را گسترش داده اند. مجموعه این تحولات باعث شده کاربران اینترنتی امکانات تعاملی بیشتری در اختیار داشته باشند.

کاربران اینترنتی حالا فقط مصرف کننده محتواهای اینترنتی نیستند و می توانند خودشان نیز در تولید محتوا شرکت کنند. متن، صدا، عکس و ویدئوهایی که شهروندان تولید می کنند در رسانه های جدید اینترنتی که به رسانه های شهروندی یا رسانه های اجتماعی معروف شده اند منتشر می شود.

در دو دهه گذشته، عمومی شدن استفاده از اینترنت با تغییرات گسترده ای در همه ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همراه بود، صنعت هرزه نگاری از جمله عرصه هایی است که با استفاده از بستر اینترنت رشد چشمگیری پیدا کرد، تا جایی که حالا شکل های گوناگون آن در اغلب کشورها به یکی از آسیب ها و معضلات جدی فضای مجازی تبدیل شده است.


ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

به بهانه روز ملی انرژی هسته ای

20فروردین ماه سال 1385 خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.
این فن آوری در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان است. اهمیت کسب این فن آوری موجب جهش علمی و در همه زمینه های علمی و صنعتی در کشورمان شده است.

انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف پزشکی، موزه‌ها، شناسایی کوچکترین شکاف یا ناخالصی در مواد و موتور هواپیما و اتومبیل، پیشگیری از فساد زودرس محصولات کشاورزی و رشد گیاهان کاربرد دارد.

علم طب شناخت خود را جهت درمان و پیشگیری از بیماری اشعه وسعت داد و همزمان از اشعه به صور مختلف در تشخیص و درمان بیماری‌ها از جمله سرطان استفاده کرد. رادیوتراپی جایگاه ویژه در درمان سرطان‌ها پیدا کرد و طب هسته به عنوان یک رشته تخصصی در پزشکی روز وارد شد.


ادامه مطلب...
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei

حال و هوای شهرستان میرجاوه در نوروز 95




۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen rezaei