نظام جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تا به امروز در معرض انواع توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان داخلی و خارجی زخم‌خورده از انقلاب و امام(ره) بوده است و برای مبارزه و مقابله با آن راهبردها و تاکتیک های گوناگونی را طراحی و به منصه ظهور رسانده‌اند که غائله 18 تیر 78 و فتنه خرداد 88 را می‌توان از بزرگ‌ترین آن‌ها نامید.

نظام جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تا به امروز در معرض انواع توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان داخلی و خارجی زخم‌خورده از انقلاب و امام(ره) بوده است و برای مبارزه و مقابله با آن راهبردها و تاکتیک های گوناگونی را طراحی و به منصه ظهور رسانده‌اند که غائله 18 تیر 78 و فتنه خرداد 88 را می‌توان از بزرگ‌ترین آن‌ها نامید.

فتنه 88 هجمه‌ای همه‌جانبه به اصل و بنیان نظام اسلامی بود

فتنه88، ویژگی‌های خاصی داشت که در هیچ فتنه‌ای در گذشته مشاهده نشده بود. نوع سازماندهی آن، حمایت برخی خواص و سکوت عافیت طلبانه بعضی مسئولان کشوری فاقد بصیرت از آن،‌ حمایت همه‌جانبه بیگانگان، یکی شدن همه ضدانقلابیون خارج‌ و داخل برای اولین بار و در یک کلام، مشارکت همه دشمنان نظام در یک اجماع نانوشته برای سرنگونی نظام، از ویژگی‌های منحصر به فرد این فتنه است. در واقع، فتنه 88 هجمه‌ای همه‌جانبه به اصل و بنیان نظام اسلامی بود که با همکاری همه دشمنان خارجی و داخلی و خیانت و حماقت سران فتنه به‌وقوع پیوست.

اما حماسه‌ای بزرگ و مردمی در 9 دی سال 1388 با حضور میلیونی و خودجوش سرشار از ایمان و عشق به ولایت خلق شد و آن فتنه را خنثی کرد و به همه ثابت کرد که دلدادگی مردم به نظام اسلامی ناشی از عقلانیت، ایمان و باور مردم به نظام است و تا پای تقدیم جان حاضرند از اصول و ارزش های آن دفاع نمایند.  

 

حماسه 9دی نمایش عظمت و شکوه ملت ایران و تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری بود

 

حماسه ماندگار 9 دی مضاف بر این که باید به عنوان ایام الله بزرگ شمرده شود، لازم است برای امروز جامعه ما هم که با توطئه های دشمنان قسم خورده بیرونی در پروژه و فتنه‌ای دیگر به نام نفوذ مواجه است، مورد بازخوانی و بازاندیشی قرار گیرد. ارزش حوادث تاریخی به عبرت آموزی از آنها و درس های آموزنده آن  است که برای دفاع از ارزش ها و تمامیت نظام اسلامی ما در حیات امروز و فردای ما به کار می‌آید. 

حماسه 9دی نمایش عظمت و شکوه ملت ایران با مختصاتی چون عمل بر مبنای تکلیف دینی، داشتن بصیرت سیاسی و هوشمندی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان، روحیه استکبارستیزی بود و فروخواباندن شعله‌های آتش فتنه و منزوی کردن فتنه‌گران به دست مردم؛ حمایت همه‌جانبه مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها؛ تجدید میثاق مردم با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی  و تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری از جمله دستاوردهای دستاوردهای حماسه ۹ دی و پیام‌های این حضور حماسی بود.

 

بستر وقوع کودتاهای مخملی، انتخابات است

برای جلوگیری از وقوع فتنه‌های بزرگ‌تر در آینده، باید با فتنه‌های گذشته، زمینه‌های پیدایی این فتنه‌ها، عوامل و عناصر پدیدآورنده این فتنه‌ها، اهداف و انگیزه‌های فتنه‌گران آشنا بود و این شناخت را به نسل‌های آینده منتقل کرد.

برای جلوگیری از تحریف حوادث مهم تاریخی، باید این حوادث را به درستی شناخت و آن را بازخوانی کرد، اکنون جریان فتنه و طرفداران فتنه، یا ساکتین در زمان فتنه، به شکل‌های گوناگون تلاش می‌کنند تا این حادثه مهم و مخرب در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند و از این طریق، عوامل فتنه را تبرئه کرده و زمینه‌های بازگشت آنان به صحنه سیاست را فراهم کند. حوادث به وقوع پیوسته در برخی از دانشگاه‌های کشور در مراسم روز دانشجو در ۱۶ آذر سال جاری ، شعارها ، نوع سخنرانی‌ها ،  نصب تصاویر عناصر اصلی فتنه ،  نشان می‌دهد که تبیین صحیح حوادث سال ۸۸ یک ضرورت است.

دلایل فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد حوادث سال ۸۸ که در بستر انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و پس از آن رخ داد؛ یک فتنه و توطئه‌ بود و این فتنه و توطئه علیه نظام اسلامی، در بستر جنگ نرم و با طراحی استکبار جهانی در خارج از کشور و پیاده‌سازی آن در داخل به وقوع پیوست، مدل استفاده شده برای طرح‌ریزی این حوادث در بستر انتخابات ۸۸، انقلاب‌های رنگی یا به عبارت صحیح‌تر کودتاهای مخملی است.

اساساً بستر وقوع کودتاهای مخملی، انتخابات است، در این نوع روش براندازی، غرب در کشورهای هدف، جریان غرب‌گرا را از طریق انتخابات، در حالی که امکان رأی‌آوری ندارد، با برهم زدن بازی انتخابات و فریب حاکمیت، به قدرت می‌رساند. ادعای انجام تقلب در انتخابات از سوی نظام حاکم بر اساس یک دروغ بزرگ و تأکید بر آن با بسیج هواداران متحدالشکل در خیابان‌ها و تجمعات و به‌کارگیری قدرت رسانه‌ای، فریب افکار عمومی را در پی خواهد داشت. با فریب افکار عمومی و متهم شدن حکومت به انجام تقلب در انتخابات، مسئولان حکومتی چاره‌ای جز پذیرش خواسته معترضان مبنی‌ بر ابطال انتخابات و تن دادن به برگزاری انتخابات مجدد با سازوکارهای جدید و بعضاً با پذیرش نظارت بین‌المللی ندارند.

در چنین فضایی، چون حکومت و جریان پیروز در انتخابات، در افکار عمومی به فساد سیاسی و خیانت در امانت (رأی مردم) متهم شده‌اند، در انتخابات بعدی که با سازوکارهای دیگری برگزار خواهد شد، محکوم به شکست خواهند بود و این گونه جریان غرب‌گرا با پیروزی در انتخابات تجدید شده، قدرت را به دست می‌گیرد. آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در چند کشور بلوک شرق سابق مانند صربستان، اکراین و گرجستان با استفاده از این روش جریان‌های غرب‌گرا را به قدرت رساندند.

جریان فتنه و حامیان این جریان، علاقه‌مند به فراموش شدن حوادث سال ۸۸ هستند و با تظاهر به ضرورت تحکیم وحدت در جامعه، با بازخوانی و کالبدشکافی فتنه ۸۸ به ‌عنوان یک مسئله اختلافی در جامعه مخالف هستند، آنان از تبیین‌کنندگان فتنه با عنوان کاسبان فتنه یادکرده و می‌گویند، چه ضرورتی دارد که مسائل سال ۸۸ که برای کشور خسارت‌بار بود، مرتب بازخوانی شود.