امــروزه گجت هــا یــا وســایل کوچــک دیجیتالــی همــراه همیشــگی خانواده هــا شــده اند. بــا شــروع اســتفاده از سیســتم عامل هــا در وســایلی ماننــد موبایــل و تبلت هــا برنامه هــای مختلفــی -کــه اپلیکیشــن گفتــه می شــود -جهــت اســتفاده در ایــن وســایل ارتبــاط جمعــی توســط برنامــه نویــس نوشــته شــده و مــورد اســتفاده کاربــران قــرار می گیــرد. ماســون ها در ایــن حــوزه هــم ماننــد فیلــم و انیمیشــن حضــور پیــدا کــرده و بــا ســاختن انــواع اپلیکیشــن ها ســعی در تبلیــغ و رواج نمادهــای شــیطانی خــود دارنــد.

جا به جایــی مفهــوم زشــتی و زیبایــی مســئله ای اســت کــه هــدف بســیاری از انیمیشــن ها شــده اســت. ســازندگان ســعی دارنــد کــه زشــتی را جایگزیــن زیبایــی کننــد. امــروزه اغلــب انیمیشــن ها شــخصیت هایی دارنــد کــه بــا معیارهــای مخاطبــان بزرگ ســال، چهــره ای زشــت و زننــده دارنــد، امــا همیــن شــخصیت ها در نظــر مخاطــب خردســال زشــت تلقــی نمی شــوند. ایــن نشــان از موفقیــت تولیدکننــدگان ایــن آثــار دارد؛ چراکــه به خوبــی توانســته اند در مفهــوم زشــتی و زیبایــی خلــط کننــد و ذائقــه ی ایــن دســته از مخاطبــان را آن گونــه کــه خواســتار آن بوده انــد، تغییــر دهنــد.

مفهــوم قهرمــان و قهرمان پــردازی در انیمیشــن ها مســئله ی دیگــری اســت کــه اگــر نگوییــم در تک تــک انیمیشــن ها، در بســیاری از آن هــا بــر آن تأکیــد شــده اســت. کمپانی هــای انیمیشن ســازی می کوشــند تــا بــرای نســل بعــدی، قهرمان ســازی کننــد تــا در آینــده ایــن قهرمان هــای ســاختگی، الگــوی آنــان در مراحــل مختلــف زندگــی شــوند. مســئله ی مهــم دیگــر، مطــرح کــردن روابــط آزاد و زیــر پــا گذاشــتن اخــلاق و شکســتن برخــی از حریم هــا نــزد مخاطبــان خردســال اســت.

کمپانی هــای انیمیشن ســازی روزبــه روز بــر اشــارات و کنایــات اروتیــک در محصــولات خــود می افزاینــد و بــا ایــن اشــارات، کــودک را از فضای پــاک کودکانــه بیــرون می آورنــد و دغدغه هایــی فراتــر از ســن او برایــش ایجــاد می نمایــد کــه ایــن موضــوع در نهایــت می توانــد منجــر بــه انحرافــات اخلاقــی در میــان آنــان شــود.

بــا توجــه بــه مطالبــی کــه بیــان شــد، در وهلــه ی اول لــزوم نظــارت مســئولین بــه مقولــه ی پخــش و دوبلــه ی انیمیشــن های خارجی و در وهلــه ی بعدی، لــزوم نظــارت هرچــه بیشــتر والدیــن بــر محصولات ســرگرم کننده فرزنــدان، روشــن می شــود.

باید فواید و مضرات سرگرمی ها را در نظر گرفت، برخی از والدین برای حفظ سعادت خانواده تصمیم گرفته اند از تلویزیون استفاده نکنند و گروهی نیز به کودکان خود یاد می دهند به سبک و سنگین کردن محتویات برنامه ها بپردازند، هر چقدر یک کودک یا حتی یک بزرگسال برنامه های تلویزیونی را بهتر تجزیه و تحلیل کند بهتر می تواند از عواقب منفی رسانه ها دور باشد،بدون تردید والدین می توانند بیشترین کمک را در این زمینه به فرزندان خود بکنند.